dinsdag 15 mei 2018

Klaprozenshawl

Het is weer mei. De klaprozen bloeien. Tijd voor het haken van een klaprozenshawl. Een patroon dat naar wens aan te passen is. Een grote omslagdoek of een simpele versie voor over je schouders.
Het patroon is van twee jaar geleden toen ik al mijn restjes katoen op kleur had gesorteerd en zat te bedenken wat ik met de grote hoeveelheid rood-tinten zou kunnen maken. Soms een klein bolletje, soms twee bolletjes. Het was de tijd van de klaprozen en het viel me op dat ze niet allemaal dezelfde tint rood hadden.

Veel uitproberen, uithalen en opnieuw beginnen en uiteindelijk ontstond de grote omslagdoek die te zien is op onder andere de eerste foto. Nadat ik die in een faceboekgroep had gezet kwamen er enthousiaste reacties binnen en de vraag of ik het wilde delen. Omdat ik nog nooit mijn eigen aantekeningen had omgezet tot een (voor anderen) leesbaar patroon vroeg ik een paar mensen uit de groep om mee te haken. Stukje bij beetje ontstond zo het bestand voor het patroon van de klaprozenshawl.

Het patroon is te downloaden via Ravelry.

Natuurlijk ook te maken in andere kleuren. Misschien had er eigenlijk papavershawl moeten staan...

English blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten