zondag 21 april 2019

Bouwpakketsloffen

Al een keer eerder had ik 'slofjes-van-vierkantjes' gebreid. Een leuk klein project waarbij je alleen maar recht hoeft te breien. Indertijd had ik eerst een model van papier gemaakt om te zien hoe je het in elkaar zet. Mijn kind en ik zagen dat je het ook op andere manieren zou kunnen breien + in elkaar zetten. Nu eindelijk de tijd genomen om te zien hoe dat dan uitpakt.
Conclusie:

* Wil je geen naad aan de onderkant dan kan je het best eentje kiezen waarbij de nummers 3, 4, 6 en 8 een vierkant vormen. 3 en 6 zijn de onderkant van de slof (respectievelijk achter en voor), 4 en 8 zijn de zijkanten van de voet en zitten ook deels onderaan.

* Om de sloffen gespiegeld te krijgen moet je nummer 5 - het voorste en dus meest zichtbare deel - in een andere richting breien.

* Voor de bovenkant/rand van de sloffen is het zaak te zorgen dat 1 en 7 een mooie rand hebben.

* Met acryl (eko fil & azurite, naald 3,5) zijn ze behoorlijk rekbaar. Een eerste paar die ik met 15 steken en 15 ribbels per vierkant had gebreid leken de goede maat. Maar na een dag dragen zaten ze te losjes aan mijn voeten en struikelde ik bijna over de voorpunt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten